Pukul 1 pagi.

Assalamualaikum. Terasa lama betul tak kemaskini blog kesayangan ni. Ok, alhamdulillah aku dengan keluarga masih sihat, dan orang-orang sekeliling aku pon nampak bahagia dengan kehidupan masing-masing. Tarikh hari nih dah masuk 5/3/2013. Cepat masa berlalu kan? Dalam beberapa hari lagi, aku dengan kawan-kawan aku yang lain akan terima keputusan SPM kitorang. Ya Allah, berdebar betul rasanya. Apa keputusan aku nanti? 5A? 4A? 3A? 8G? Astaghfiruallhalazim, kenapa lah fikir negatif sangat ni. Aku cuma mampu tawakal sebab aku dah cuba yang terbaik. Aku harap aku dengan kawan-kawan dapat keputusan yang cemerlang. Dan aku juga berharap yang aku takkan menangis bila dapat keputusan nanti, nak jimat air mata. Asyik menangis ja, malu k.

Buat masa ni, aku masih bekerja di McD, berhampiran kawasan rumah aku. Yalah, sementara nak tunggu keputusan SPM kan, haih lambat sungguh. Seronok sangat kerja situ, kebanyakan krew peramah, suka sakat aku, perli aku, cuit-cuit. Nanti bila aku pergi sambung belajar mesti rindu krew-krew McD. Kadang-kadang tuh terasa hati jugak sebab bahasa diorang kasar-kasar. Biasa lah orang penang. Tapi aku tak pernah ambil kisah pon. Janji gaji aku masuk setiap hujung bulan, boleh belanja kawan-kawan yang banyak berjasa dengan aku kan? :)

Jom cakap pasal cinta-cintun pulak? Ada seorang lelaki ni, nama dia Muhamad Aiman Afiq, sopan orangnya, kacak, berkulit putih, tinggi lampai. Boleh pulak dia ter-suka dekat aku yang tak cukup inci ni. Hampir setahun aku membujang sebab... sebab apa? Entah. Aku jual mahal sangat kot. Ok, taknak la cerita kisah lama kan, buat tambah sakit dekat hati ja. Tapi, Aiman ni dia lain sikit la. Cara dia layan aku, betul-betul buat aku cair. Ok, bila kami keluar, dia yang tarikkan kerusi, dia yang bayar, kalau boleh aku duduk diam ja macam patung, semua benda dia nak buat. Ya Allah, untungnya aku kalau dia mampu layan aku macam tuh sampai masa aku ke liang lahad. Tapi, seperti yang kita semua tahu, tiada orang yang sempurna di atas Bumi ni.

Berita baru! Kami sekeluarga sangat gembira dengan kehadiran ahli keluarga kami yang terbaru, namanya Motet. Anak kepada Gibu dan Rambo hahaha, anak kucing la. Kalau anak orang, itu kena tunggu aku kahwin dulu. Mama putih, papa hitam, hasilnya anak warna kelabu. Dalam banyak-banyak anak kucing yang pernah lahir dalam rumah kami, dia la yang paling comel. Manja sangat. Kalau dekat kedai, dalam RM600-700 jugak. Bulu tebal, mata biru, ekor panjang. Kenapa nama Motet? Sebab masa kecil-kecil perut dia bulat, rajin sangat minum susu. Kucing parsi memang benih tak berapa kuat, anak pon seekor ja. Buat masa sekarang, ada satu ja gambar dia, *cari gambar kucing.
Comel? Baiklah, semua benda aku dah cerita. Alhamdulillah, buat masa ni semua perkara berjalan dengan lancar. Aku sangat bersyukur dengan setiap nikmat yang Allah telah kurniakan kepada aku. Oh ya, kenapa tajuk "pukul 1 pagi"? Sebab sekarang pukul 1 pagi. Mengantuk dan letih, sebab aku baru balik kerja. K jaga diri *lambai tangan.

No comments:

Post a Comment